Geef een zoekopdracht
Cookievoorkeuren

FAQs

Frequently Asked Questions

At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga.

  • Q:Wat is Plaats je Bod?

    Plaats je Bod is een online veilinghuis gespecialiseerd in het online veilen van inboedel uit faillissementen, beslagnames etc. Voorwaarde is dat de veilingen een dwingend karakter hebben. Voorts verzorgen wij taxaties, onderhandse verkopen en executieveilingen.

  • Q:Wat zijn de voorwaarden voor het bieden op Plaats Je Bod ?

    De algemene voorwaarden voor het gebruik van Plaats Je Bod kunt u hier bekijken

  • Q:Hoe kan ik mij registreren?

    U kunt zich registreren door op de knop "Registreren" te klikken, Hier vindt u het registratieformulier. Alle velden dienen verplicht en naar waarheid ingevuld te worden.
    U kunt zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. De gebruikersnaam zal NIET getoond worden op de website wanneer u een bod uitbrengt.
    Na acceptatie van de algemene voorwaarden en verzending van het registratieformulier ontvangt u een bevestigings e-mail waarmee wij uw e-mailadres controleren. Hierin staat een activeringslink voor activering van uw account. Na activering bent u succesvol geregistreerd en kunt u bieden op de website.

  • Q:Is registreren bij Plaats je Bod gratis?

    Registratie bij Plaats Je Bod is gratis. U kunt zich direct registreren via: Registratie

  • Q:Kunnen zowel particulieren als bedrijven zich registreren?

    Zowel particulieren als bedrijven kunnen zich registreren bij Plaats Je Bod. U kunt zich direct registreren via: Registratie, Bent u een nieuwe buitenlandse zakelijke gebruiker en wenst u een BTW-vrije factuur? U dient een eenmalige kopie van uw identiteitsbewijs, inschrijving Kamer van Koophandel en kentekenregistratie bij ons in te leveren. Dit kan per e-mail aan administratie@plaatsjebod.nl. Na ontvangst van deze documenten worden uw facturen BTW-vrij opgemaakt. Tijdens het afhalen van uw gekochten zaken dient u als laatste nog een exportverklaring te tekenen.

  • Q:Wat moet ik doen als ik geen activeringsmail heb gekregen?

    Als u geen activeringsmail hebt ontvangen kunt de "spam" folder in uw email programma controleren of contact met ons opnemen via het contactformulier op de website.

  • Q:Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord ben vergeten?

    Als u uw gebruikersnaam en/of wachtwoord bent vergeten klik dan op wachtwoord vergeten onder de inlogvelden. Vul vervolgens het e-mailadres in waarmee u geregistreerd staat bij Plaats Je Bod. U ontvangt een e-mail met uw gebruikersnaam en nieuw wachtwoord. Ter controle moet u deze gegevens eerst activeren met behulp van de activeringslink in het e-mailbericht.

  • Q:Hoe kan ik mijn actuele biedingen bekijken?

    U kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen door in te loggen en vervolgens op “Welkom (Uw Naam)” te klikken bovenaan de website. vervolgens kunt u hier alle gegevens aanpassen en opslaan.

  • Q:Is er een mogelijkheid de kavels te bezichtigen?

    U kunt de biedingen van de lopende veilingen bekijken door in te loggen en vervolgens op “Bied geschiedenis” te klikken bovenaan de website. Hier staat een overzicht van uw lopende biedingen met daarbij informatie over wanneer de kavels sluiten en wat op dit moment het hoogste bod is. U kunt direct vanuit uw accountpagina een nieuw bod doen op de lopende veilingen. 

  • Q:Is er een mogelijkheid de kavels te bezichtigen?

    De kavels zijn enkel te bezichtigen op de daarvoor geplande kijkdag. De kijkdag van de veiling kunt u vinden in de veilingdetails op de homepage of in de details van elk kavel.

  • Q:Hoe werkt de sluiting van een veiling?

    De sluitingstijd van de veiling kunt u vinden in de veilingdetails op de homepage of in de details van elk kavel. LET OP! De veiling van een kavel wordt automatisch met drie minuten verlengd indien er in de laatste drie minuten nog een bod heeft plaatsgevonden, net zolang totdat er in de laatste drie minuten niet meer wordt geboden. Degene met het hoogste bod voor sluiting van de veiling zal het kavel toegekend krijgen. 

  • Q:Wanneer en hoe ontvang ik de factuur?

    U krijgt binnen 24 uur na afloop van de veiling bericht per e-mail met toekenning van de door u gewonnen kavels en de factuur. De factuur kunt u uitsluitend per overboeking betalen. Contante of pinbetalingen zijn niet mogelijk. Het is belangrijk de factuur uiterlijk 1 dag voor de afhaaldag te voldoen. De aan u toegekende kavels dienen op de afhaaldag door u afgehaald te worden. Wij verzoeken u, indien mogelijk, een kopie van deze factuur mee te nemen naar de afhaaldag. Het verzenden van uw aankopen is NIET mogelijk.

  • Q:Kunnen kavels worden opgestuurd?

    Verzending van goederen is niet mogelijk. Mocht u uw kavel(s) willen laten ophalen kunt u contact opnemen met bezorgservice Auction Logistics. Het opvragen van een bezorgprijs is vrijblijvend en kan via http://auctionlogistics.nl/ Plaats Je Bod is niet verantwoordelijk voor de bezorgservice. Voor het bezorgen van uw kavel(s) gaat u direct een overeenkomst aan met Auction Logistics en zijn de Algemene Voorwaarden van Auction Logistics van toepassing.

  • Q:Hoe werkt de afhaaldag van een veiling?

    Nadat u de gewonnen kavels toegewezen heeft gekregen en de factuur ontvangen heeft dient u de toegewezen kavels op te halen op de daarvoor geplande afhaaldag. De afhaaldag van de veiling kunt u vinden in de veilingdetails op de homepage of in de details van elk kavel. Wij verzoeken u, indien mogelijk, een kopie van de factuur mee te nemen naar de afhaaldag. U bent zelf verantwoordelijk voor het eventuele demonteren en meenemen van de kavels. Hiervoor benodigd gereedschap, mankracht, hef-, verpakkings- of transportmateriaal moet u zelf verzorgen.